Plante medicinale care stimulează starea de spirit şi memoria

Adaugat in Articole, Plante si remedii

Noi cercetări efectuate de catre o echipa de la Universitatea Northumbria, arată modul în care anumite plante medicinale – printre ele menta, museţelul, rozmarinul şi lavanda au impact asupra stării de spirit si memoriei, cu beneficii semnificative pentru persoanele în vârstă.

plante medicinale bioCercetatorii de la Departamentul de Psihologie al Universității au descoperit că dacă se consumă ceai de mentă, se observă o îmbunătăţire a vigilenţei, în timp ce ceaiul de muşetel are un efect calmant. De asemenea, au descoperit că aromele de rozmarin şi lavandă au impact asupra memoriei la persoanele de peste 65 de ani, mirosul de rozmarin îmbunătățeşte memoria, în timp ce lavanda o depreciază.

Rezultatele au fost prezentate recent la Conferinţa anuală, de către Societatea Britanică de Psihologie în Nottingham din perioada 26-28.04.2016.

Magayin online Biostop

Intr-un studiu, cercetătorii au cerut 180 de voluntari pentru a consuma fie o băutură de mușețel sau ceai de mentă și testate dispoziția și cunoașterea acestora, înainte şi după ce au băut. Un grup de control a băut apă caldă pentru comparaţie. Ei au constatat că menta îmbunătățeşte atât starea de spirit cât și cunoașterea, ajutând la îmbunătățirea memoriei pe termen lung, memoria de lucru și vigilența, în timp ce mușețel a avut un efect calmant şi sedativ, care a încetinit în mod semnificativ viteza de memorare și de atenție.

Produse bio organice sanatoase

Într-un studiu separat, 150 de oameni sănătoși în vârstă de 65 de ani și peste, au fost plasaţi în camere care au fost parfumate cu rozmarin si ulei esenţial de lavandă, sau într-o cameră de control care n-a avut nici un miros. Ei au fost rugați să se supună unor teste care au evaluat prospectiv memoria lor – capacitatea de a-şi aminti de a face ceva la un moment dat, cum ar fi să-şi ia medicamentele, sau după ce au primit un stimul, cum ar fi de a pune o scrisoare la poşta după ce au văzut o căsuță poștală. De asemenea, au completat un test de evaluare a starii de spirit.

Cei care au fost în camera parfumată cu rozmarin au afişat o semnificativă îmbunătățire a memoriei prospective, cu scoruri de test cu 15% mai mari decât cei, care au fost în camera fără nici o aroma. Ei au fost, de asemenea, mai alerţi.

Hrana sanatoasa

În schimb, celor care au petrecut timp în sala cu lavandă parfumată le-a crescut în mod semnificativ calmul şi mulţumirea, cu o scădere a capacității lor de a-şi aminti să facă ceva la un moment dat.

Menta are reputația de a fi alertă, psihologic sau mental. Ea te ridică şi te face să te simţi un pic mai luminos, așa că le-a fost oferit oamenilor ceai de mentă, sau ceai de mușețel, care este o băutură mai mult de calmare și apoi au fost supuşi unor teste computerizate. S-a descoperit că acei oameni care au băut ceai de mentă au avut o memorie mai bună pe termen lung. Ei au fost în stare să-și amintească mai multe cuvinte și imagini pe care le-au văzut. Prin contrast, oamenii care au avut mușețel au fost mai lenţi în a răspunde la sarcini.

Produse organice sanatoase

Rozmarinul are între timp o reputație despre a fi asociat cu memoria – chiar și Shakespeare a spus “rozmarinul este de aducere aminte” – şi este de asemenea asociat cu revigorarea. Noi am constatat că oamenii sunt mai mult în alertă dupa ce au fost într-o cameră care are aroma de rozmarin în ea. S-a testat memoria prospectivă – abilitatea noastră de a ne aminti, să facem ceva – pe oamenii de peste 65 de ani, pentru a vedea dacă s-ar putea îmbunătăți capacitatea lor și s-a constatat că rozmarinul ar putea face asta. Acest lucru este potenţial foarte important, deoarece memoria prospectivă, de exemplu, ne permite să ne amintim să luăm medicația în anumite momente ale zilei.

Este interesant de a vedea efectele contrastante pe care diferite plante medicinale pot avea atât starea de spirit şi de memorie, iar cercetările sugerează că acestea ar putea avea efecte benefice, în special în grupele de vârstă mai înaintată. Dacă ai fi fost altfel sănătos, atunci acest studiu sugerează că există o oportunitate pentru a avea o memorie îmbunătățită.

Tablete de memorie in magazinul Biostop

Departamentul de Psihologie al Universității Northumbria a întreprins o serie de studii privind efectele ierburilor și substanţelor asupra stării de spirit şi de memorie. Ei au descoperit, de asemenea, că salvia, ginsengul, balsamul de lămâie şi gingko biloba pot avea toate, efecte pozitive asupra îmbunătățirii performanței mentale.


            

Alimentele organice pe care le consumam ar putea sa ne afecteze genele?

Adaugat in Articole

Consumul de alimente bio sanatoase ne poate influenta bagajul de gene si ne poate feri de boli si afectiuni grave cu fundament genetic?

Aproape toate genele noastre pot fi influențate de alimentele pe care le mâncam, sugereaza noi cercetari publicate in revista Nature Microbiology. Studiul, efectuat pe drojdie – care poate fi folosita pentru a modela unele procese fundamentale ale organismului – arată că, deși activitatea genelor noastre influențează metabolismul, opusul este valabil și ca nutrientii pe care ii punem la dispozitia celulelor, influențeaza genele noastre.

Comportamentul celulelor noastre, este determinat de combinația dintre activitatea genelor și reacțiile chimice necesare pentru întreținerea celulelor, proces cunoscut sub numele de metabolism. Metabolismul funcționează în două direcții: descompunerea moleculelor pentru a furniza energia necesara  organismului și producția de compuși necesari celulelor.

Cunoasterea genomului, a ADN-ului, ” amprenta ” completa a unui organism – ne poate furniza o cantitate substanțială de informații cu privire la modul în care un anumit organism va arata. Cu toate acestea, acest lucru nu dă o imagine completă: genele pot fi influentate de alte gene, de regiuni ale ADN-ului, sau prin modificatori ” epigenetici ” – niste molecule mici, atașate ADN-ului care se comporta ca un comutator, pentru a porni sau opri genele.

Studiile anterioare au sugerat ca un alt jucător poate exista, în reglementarea genelor: rețeaua metabolica – reacțiile biochimice care au loc în cadrul unui organism . Aceste reacții depind în principal de nutrienti, o celula are la dispoziție – zaharuri, aminoacizi, acizi grași și vitamine care sunt derivate din alimentele pe care le mâncam.

Pentru a examina scara la care se întâmplă acest lucru, o echipă internațională de cercetători, condusa de Dr. Markus Ralser de la Universitatea din Cambridge si Francis Crick de la Institutul London, a cercetat rolul metabolismului în funcționalitatea de bază a unei celule. Au făcut acest lucru, folosind celulele de drojdie. Drojdia este un model ideal de organism pentru experimente la scară mare, la ea este mult mai simplu de manipulat decât la modelele animale, dar multe dintre genele sale si cel mai important și mecanismele celulare fundamentale, sunt la fel sau foarte asemănătoare cu cele ale animalelor și oamenilor.

Cercetătorii au manipulat nivelurile importantilor metaboliti,produsele reacțiilor metabolice, in celulele de drojdie și au examinat modul în care aceasta afecteaza comportamentul genelor și moleculelor pe care le produc. Aproape nouă din zece gene si produsele lor au fost afectate de aceste schimbări ale metabolismului celular.

” Metabolismului celular joacă un rol mult mai dinamic în celule decat am crezut anterior “, explică dr Ralser “. Aproape toate genele celulei sunt influențate de schimbările din elementele nutritive la care au acces. De fapt, în multe cazuri, efectele au fost atât de puternice, încât schimbarea profilului metabolic al celulei,  ar putea face ca o parte din genele sale sa se comporte într-o manieră complet diferită.

” Punctul de vedere clasic este că genele controlează modul în care nutrienții sunt defalcati în molecule importante, dar am demonstrat ca si opusul este adevărat, de asemenea: cum se descompun nutrienții afectează modul în care se comportă genele noastre “.

Cercetatorii cred ca aceste concluzii pot avea implicatii ample, inclusiv cu privire la modul în care noi răspundem la anumite medicamente. În cancer, de exemplu, celulele tumorale dezvolta multiple mutații genetice, care schimbă rețeaua metabolica din interiorul celulelor. Aceasta, la rândul său, ar putea afecta comportamentul genelor si poate explica de ce unele medicamente nu reușesc să aiba efect la unele persoane.

“Un alt aspect important al descoperirilor noastre este unul practic pentru oamenii de știință “, explică spune Dr. Ralser “. Experimente biologice de multe ori nu pot fi reproduse între laboratoare și, adesea, dăm vina pe nrglijenta cercetătorilor pentru aceasta. Totuși, se pare, că diferențele metabolice mici pot schimba rezultatele experimentelor. Trebuie să se stabilească noi proceduri de laborator care controlează mai bine diferențele de metabolism . Aceasta ne va ajuta pentru a proiecta experimente mai bune și mai sigure “.

Asadar o preocupare mai profunda asupra a ceea ce mancam, o atentie mai mare acordata alimentelor consumate zilnic, reorientarea noastra catre un mod de viata sanatos, bazat pe consumul de produse bio de calitate, lipsite de produsi chimici, legume si fructe proaspete,  hrana cruda, alimente naturale si alimente ecologice, ar putea constitui cheia unui ADN stabil si sanatos, care sa nu fie stresat de influente externe si care ne-ar feri astfel de boli grave de factura genetica.

SLOW FOOD- o organizatie careia ii pasa!

Adaugat in Articole

Slow Food este o organizație internațională angajata, să se asigure ca toată lumea are dreptul de a accesa și de a se bucura de mâncare bună : buna pentru consumatori, producători și buna pentru mediu.

Ea a fost fondată ca o organizație non – profit in 1989 pentru a combate răspândirea culturii fast-food și dispariția tradițiilor culinare locale și lucrează pentru a ridica gradul de conștientizare a impactului alegerilor noastre alimentare asupra lumii din jurul nostru. SLOW FOOD consideră că orice persoană are dreptul la hrană sanatoasa de calitate și prin urmare, fiecare dintre noi are responsabilitatea de a proteja patrimoniul biodiversității, cultura și cunostintele dintre generații, care fac din a manca, una dintre plăcerile fundamentale ale vieții.

SLOW FODD implică milioane de oameni care împărtășesc filozofia produse alimentare ” bune, curate, corecte”, o rețea de pasionați bucătari, experți, tineret, producatori, pescari și academicieni din mai mult de 160 de țări. Inclusi în această mișcare sunt 100.000 de membri care s-au alăturat în 1500 grupuri locale, care contribuie financiar la asociație prin taxe de membru și  participa la evenimentele organizate în regiunea lor. Acolo sunt, de asemenea, 2.500 de comunități alimentare Terra Madre care sunt angajate pe o scară mică in productia alimentara.

Educația este fundamentală pentru strategiile Slow Food și se regaseste in toate proiectele și activități sale. Pentru Slow Food, educarea înseamnă a promovarea plăcerea de a manca, conștientizare în achiziționarea alegerilor, respectul pentru natură și anotimpuri, și aprecierea producătorilor și a cunoștințelor lor de catre copii, tineri și adulți.

Cu Master of foods, ateliere de gust, grădini școlare, conferințe și seminarii, Slow Food aduce publicul mai aproape de alimente sanatoase și educația gustului. Începând cu anul 2004, Universitatea de Științe Gastronomice din Pollenzo a oferit, de asemenea, cursuri multidisciplinare care combina si fuzionează științele umaniste și de formare stiintifica și de comunicare, excursii senzoriale, activități de campus pe bază de studiu în Italia și în lume, pentru a oferi o înțelegere a complexității si a naturii interdisciplinare a produselor alimentare.

Pentru a proteja, a apăra și promova biodiversitatea alimentelor și pentru a consolida comunitatile locale, Slow Food, prin Fundația Slow Food, coordonează și sponsorizeaza o serie de proiecte pentru a sprijini producătorii de alimente la scară mică : a Presidia, 10.000 gradini din Africa, Pieta Pământului si Arca de gust.

Biodiversitatea este diversitatea vieții, de la cel mai simplu nivel ( gene și bacterii ) la cele mai ( specii de animale și vegetale, ecosisteme) complexe.

Biodiversitatea permite plantelor și animalelor sa contracareze pentru a se adapta schimbărilor climatice neasteptate, atacurilor parazitare și bolilor. Un sistem biologic variat este echipat cu anticorpii necesari pentru a lupta cu organismele dăunătoare și să-și recapete propriul echilibru; un sistem cu diversitate scăzută este în schimb foarte fragil.

Împreună cu flora și fauna sălbatica, multe plante domesticite de om și rase de animale pentru lapte sau carne dispar. Potrivit FAO, 75 % din soiurile de plante comestibile au fost ireversibil pierdute. Astăzi 60 % din produsele alimentare la nivel mondial se bazeaza pe trei cereale ( grâu , orez și porumb) iar dieta umană se bazează pe o câteva soiuri hibride selectate si vândute agricultorilor de o mână de multinaționale.

Acesta este motivul pentru care Slow Food, prin Fundația sa, pune in opera proiecte pentru a proteja biodiversitatea agricolă din întreaga lume.

Scopul de a proteja biodiversitatea, trebuie mai întâi înțeles. Pentru a face acest lucru, Slow Food a creat Arca Gustului, un proiect pentru a colecta si cataloga specii de plante și animale precum și produse alimentare, cum ar fi brânzeturi, mezeluri, pâine și dulciuri.

Oricine se poate implica pentru nominalizarea unui produs pentru al salva pe website-ul www.slowfoodfoundation.org/ark

Arca gustului este un catalog de ​​produse, dar, de asemenea, Slow Food se execută proiecte care implica direct producătorii alimentelor: Presidia. Slow Food Presidia face acțiuni concrete pentru a proteja un aliment tradițional pe cale de dispariție ( un produs Ark ), astfel devenind faza operațională a Ark. Presidia sunt, de asemenea, stabilite pentru a proteja o tehnica tradițională, la riscul de a fi pierduta ( pescuit, de reproducere, de prelucrare, agricultură etc. ) sau a păstra un peisaj rural ( de exemplu, plantații de măslini batrani sau livezi de citrice ).

Două alte instrumente importante folosite pentru a proteja, spori și de a promova biodiversitatea sunt grădinile Slow Food ( familie, comunitate și școală ) și Piețele Pamantului, care unesc producătorii de mici dimensiuni si consumatori.

Nautul un aliment sanatos

Adaugat in Articole

Ca si alte legume daruite de natura, nautul bio,  face parte neindoielnic din traiul celor care au adoptat un mod de viata vegan, raw food sau vegetarian.

naut bio organic

Nautul are un gust delicios ca de nuci și o textură care este untoasa, oarecum cum este amidonul sub formă de pastă. O leguma foarte versatila, nautul este un ingredient menționat în multe feluri de mâncare din Orientul Mijlociu sau indiene, cum ar fi hummus, falafel și curry. În timp ce mulți oameni cred că de nautul este bej la culoare, alte soiuri sunt decorate în culori, cum ar fi negru, verde, rosu si maro.

Beneficiile pentru sanatate ale năutului

Avantaj, continutul in fibre și pierderea în greutate : Ca si alte fasole, năutul, este bogat în fibre alimentare, atât solubile cat și insolubile. Fibrele solubile formeaza o substanta – gel ce este descompusa in tractul digestiv,acestea ajuta la scaderea colesterolului si intarzierea digestiei. Studiile de cercetare au arătat că fibrele insolubile nu numai ca ajută la  prevenirea constipatiei, dar, de asemenea,ajută la prevenirea tulburărilor digestive.

produse bio organice certificate

Proteine ​​pentru vegetarieni : Năutul este o sursa buna de proteine​​. Combinat cu cereale integrale cum ar fi proteina din grâu integral, el oferă o cantitate de proteină comparabilă cu cea a cărnii sau a produselor lactate, fără calorii ridicate sau grăsimi saturate.

Mangan pentru producerea de energie : natul este o excelenta sursa de mangan si de minerale, care este un cofactor esențial într-o serie de enzime importante, în producția de energie și in apărare si imunitate prin intermediul, antioxidantelor. Doar o ceasca de naut furnizează 84,5 % din valoarea de zi cu zi pentru acest mineral.

produse organice certificate

Iron Boost : nautul poate stimula energia din cauza conținutului lui ridicat de fier. Acest lucru este deosebit de important pentru menstruatia femeilor, gravide sau pentru femeile care alăptează și în creșterea copiilor. Fierul este o componentă integrantă a hemoglobinei, care transporta oxigenul de la plamani la toate celulele corpului, și este parte a sistemelor enzimatice cheie, pentru producerea de energie si a metabolismului.

Stabilizarea zaharului din sange și un indice glicemic scazut ( GI ) : Fibrele solubile ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange. Dacă aveți rezistență la insulină, hipoglicemie sau diabet, nautul, poate ajuta să echilibrati nivelul zahărului din sânge în timp ce oferă, energie cu ardere incet-constantă. El are o valoare GI scăzuta de 28-32 ceea ce înseamnă ca carbohidratii din el sunt defalcati și digerati încet. Acest lucru este util pentru pierderea în greutate, deoarece controlează apetitul.

hrana sanatoasa prin produse bio organice

Inima sanatoasa : Consumul regulat de Năut poate duce la reducerea colesterolul LDL ( rau ) cat si a colesterolului total. Nautul conține semnificative sume de acid folic si magneziu. Folatul determină scăderea concentrațiilor de aminoacizi, homocisteină și întărește vasele sanguine. Studiile au descoperit ca năutul reduce riscul de atac de cord.

Pentru femei : Nautul contine fitochimicale numite saponine, care pot acționa ca antioxidanți. S-ar putea reduce riscul de cancer mamar, ar proteja împotriva osteoporozei și reduce la minim bufeuri la femeile in post-menopauza .

alimente bio naut alb naut negru

Pierderea în greutate : Datorita continutului ridicat de fibre și GI scazut, nautul este sunt excelent in diete pentru slabire. Salatele cu năut sunt gustoase și puteți să vă păstrați senzatia de satietate mai mult timp, si deci controla apetitul.

salata de naut organic

Intr-un cuvant introducerea nautului in dieta zilnica poate conduce la evitarea si diminuarea incidentei a numeroase si diverse afectiuni pe care le putem avea de-a lungul vietii.

10 gustari sanatoase pe care le veti iubi

Adaugat in Articole

Ceea ce nu este bun pentru tine, nu e bun nici pentru copiii tai! Iata modul corect de a pregati gustari – delicioase si sanatoase.

migdale bio

Cat de mare trebuie sa fie portia.

E timpul intoarcerii la scoala si daca ai copii acasa, probabil, inseamna ca camara ta este blocata cu pachete de snacks-uri de familie, care nu sunt bune pentru tine si care nu sunt bune nici pentru copiii tai, dar ele sunt convenabile. Cu toate noile alimente de pe piata, culoarul gustarilor poate fi un loc descurajator pentru o mama de constienta de sanatate, care incearca sa-si  hraneasca copiii cu alimente nutritive sanatoase si sa evite tentatiile inutile pentru ea.

snacksuri bio

„Cand vine vorba de gustari, ceea ce e bine pentru copil este bun pentru parinte”, spune Elizabeth Ward, RD, autor al „Farfuria mea” pentru mame, „Cum sa te hranesti mai bine pe tine si familia ta” Eu nu fac o distinctie intre ce gustari mananca copiii si ceea ce ar trebui sa manance parintii. Puteti hrani copiii de toate varstele cu aceleasi alimente, doar va trebui sa schimbati dimensiunile portiilor.

Ward spune ca gustarile, ar trebui sa contina alimente integrale ori de cate ori este posibil si ca ar trebui sa contina proteine, carbohidrati si fibre, daca se pot introduce, de asemenea.

Stim ca doriti gustari grozave pentru copiii tai. De aceea am gasit cele mai sanatoase optiuni. Aici, sunt 10 gustari pentru copii sanatosi pe care mamele si tatii vor dori sa le fure.

snacksuri organice

Iata o abordare inteligenta pentru gustari.

Mananca o gustare sau doua intre mese pentru a stopa foamea, astfel incat sa nu inghititi masa din sufragerie, atunci cand in cele din urma stati jos la cina. Gustarile va pot ajuta, de asemenea sa obtineti toate substantele nutritive de care aveti nevoie. Pe de alta parte, mancatul toata ziua – in special de produse alimentare de mica valoare nutritiva, ar putea conduce la a manca prea mult si la acumulare de kilograme in plus. Cheia este de a avea o abordare inteligenta pentru a snacking.

Aici sunt zece strategii simple pentru inceput.

1. Mestecati bine

lapte de migdale bio

Un studiu a constatat ca persoanele care mesteca bine migdalele ( pana la 40 de ori ) s-au simtit satui, mai mult decat cei care au mestecat aceeasi cantitate de nuci de mai putine ori.

2. Mancati grepfruit

fructe uscate bio

” Dieta alimentara ” bazata pe grapefruit ar putea fi justificata : un studiu a constatat ca, atunci cand oameni pur si simplu au mancat grapefruit la fiecare masa, au pierdut pana la 3-5 kg in trei luni. Grapefruitul poate ajuta la gestionarea apetitului prin scaderea nivelului de insulina, spun cercetatorii.

3. Combina proteinele cu carbohidratii

fructe uscate ecologice

Incercati asocierea alimentelor bogate in proteine​​, cu un carbohidrat ( de exemplu cateva migdale cu o portocala ) sau gustari de naut prajit, care sunt un bun mix natural de carbohidrati si proteine​​. Sunt, de asemenea, bogate in fibre, care din cercetari sugereaza ca va pot ajuta la prevenirea cresterii in greutate si chiar va pot ajuta sa pierdeti in greutate. Carbohidratii ofera atat trupului cat si creierului energie, plus alimentele bogate in proteine ​​va ajuta sa va saturati, deoarece acestea se descompun mai lent in organism.

4. Arunca struguri in congelator pentru o gustare usoara

snacksuri din fructe bio

Pentru ca sunt reci, va trebui sa le savurati incet pentru a evita inghetarea creierului ( vai ! ). Cercetarile arata ca mancatul incet va ajuta si va taie pofta de mancare, deoarece puteti realiza cat de plin sunteti. Veti primi o multime de satisfactii dulci pentru doar pentru cateva calorii.

5. Dedati-va la un mic tratament

vin bio

De fapt, oferindu-va un tratament ar putea fi secretul pentru a pierde in greutate – pentru totdeauna. Daca va place un pahar de vin la cina, faceti loc pentru el. Preferi desert? Anuleaza bautura si du-te catre un tratament cu ciocolata scazuta in calorii in locul acesteia. Savurand un mic tratament in fiecare zi, asta nu va sabota eforturile tale de slabire, spun cercetarile in Jurnalul Asociatiei Americane de Dietetica.

6. Mancati cu atentie

aparatura de bucatarie BioStop

Rontaind fara minte in fata televizorului este o modalitate sigura de a obtine kilograme inutile. Intr-un studiu recent publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica, oamenii care au mancat o masa fara distrageri s-au simtit mai multumiti si au mancat mai putin intr-o zi. Dar asta nu inseamna ca nu va puteti bucura de programul dumneavoastra preferat, cu o gustare. Asigurati-va ca gustarea este o alegere sanatoasa, cum ar fi air popcorn care este preparat fara adaos de ulei sau unt, si stati jos, cu doar o portie de servire individuala pentru a preveni supraalimentarea.

7. Folositi gustarile pentru a umple golurile nutritive

gustari sanatoase pe BioStop

Face gustarile sa conteze. Din moment ce majoritatea oamenilor nu primesc suficiente fructe si legume, luati in considerare gustari pe telina cu un pic de unt de arahide sau iaurt cu fructe ca o modalitate usoara de a obtine mai multe produse in dieta ta. Fructele si legumele ofera vitamine si minerale esentiale, sunt sarace in calorii si bogate in fibre. Sunt o tripla gustare gustoasa sanatoasa!

8. Gustarea pregatita de dvs. acasa

gustari sanatoase

Evita automatul sau cumpararea si satisfa-ti pofta de dupa-amiaza cu o gustare sanatoasa ambalata la domiciliu. Vei economisi bani si, cel mai probabil vei avea un bang mai mare pentru nevoile tale nutritionale. De fapt, de cumpararea de gustari poate fi de doua ori mai scumpa ca pregatirea lor la domiciliu. ” Pregatiti acasa ” morcovii baby si humusul costa aproximativ 3.5 lei, dar pre- ambalate va costa 7. Planifica-ti ca sa obtii gustari care fac bine atat pentru portofelul cat si pentru talia ta.

9. Alegerea dvs. de la miezul noptii trebuie sa fie inteligenta

unt de arahide bio

Daca cina a fost de partea luminii si ai nevoie de o mica gustare de inainte de somn, poate exista o combinatie de alimente care promoveaza zzzzzs. Specialistii recomanda o gustare care este bogata in carbohidrati si contine un pic de proteine​​; aceasta combinatie se spune, ca o sa creasca nivelul de triptofan din creier, facandu-va sa dormiti mai profund. Incercati iaurt cu continut scazut de grasimi, cu un graunte de granola, un bol mic de fulgi de ovaz sau un mar felii cu un pic de unt de arahide.

10. Sa nu cazi in capcana calatoriilor

fructe uscate bioAtunci cand de multe ori zbori, pregateste-ti in avans, pentru ca va trebui sa mananci gustari sanatoase pe drum. Pentru zboruri mai scurte, ambaleaza un sfert de cana de fructe uscate, cum ar fi caise, un pumn de migdale si cativa biscuiti din grau intreg ca alternative sanatoase la snacks-urile sarate servite in timpul zborului. Savurati multa apa; umiditatea scazuta si recircularea aerului din cabina poate fi o cauza de deshidratare.